Muntanya: tardor 2024

15/09/2024: PEDRAFORCA (per Gósol i Prat del Reo)

El dia 15 de setembre farem la primera sortida de la temporada de tardor. Es tracta d’una ruta circular des de Gósol i pel Prat del Reo que ens permetrà pujar el Pedra per un lloc diferent els habituals.

Des de la rotonda de l’entrada de Gósol agafarem la pista que passa per davant de Cal Franciscó i tot planejant arribarem al Coll del Cap de la Creu on enllaçarem amb la carretera de Gósol a Saldes. Després d’uns 200 m. d’asfalt prendrem la pista de l’esquerra que ens aproparà a la Gravera . En aquest punt s’inicia una forta pujada de 500 m. de desnivell fins al Prat del Reo.

Des del Prat del Reo la pujada no s’atura, però les característiques  del terreny la fan més entretinguda. Caldrà travessar tarteres i pujar per canals de fàcil grimpatge fins ben bé sota els fals Pollegó, on després d’un curt flanqueig arribarem a la tartera de Gósol, uns metres més avall de l’enforcadura. A partir d’aquest punt ens quedaran poc menys de 200 m. per arribar al cim.

Assolit el cim, desfarem el camí fins a l’enforcadura i iniciarem una forta baixada per la tartera de Gósol que ens durà cap el Coll de Cabra i el Pla de la Serra. Un cop haguem travessat el torrent de la Rubinat, una pista ens aproparà al punt de sortida.